Treenisuunnitelma

Paikalla istuminen 1 minuutti
Vahva, mutta vahvistusta häiriössä.  

Seuraaminen
Oikea paikka, ei poikitusta, tiiviit käännökset, suorat perusasennot.

Seisominen seuraamisen yhteydessä
Hipships pois, seisomisen vahvistaminen ennen sivu-käskyä. Pompun kautta.

Luoksetulo
Suora perusasento.

Istuminen tai maahanmeno seuraamisen yhteydessä
Nopea reagointi, täpäkkyys, yhdessä osassa.  Pompun kautta.

Lähettäminen määrätylle paikalle ja maahanmeno
Hiljainen lähtö, oikea paikka, paikalla pysymisen vahvistaminen, täpäkkä kääntyminen, täpäkkä maahanmeno. 

Noutaminen
Hiljainen lähtö, oikeaoppisen tarttumisen vahvistaminen, laukalla suoraan perusasentoon. 

Kauko-ohjaus
Pidempi matka, täpäkät vaihdot.

Estehyppy
Hiljainen jääminen/lähtö, suora perusasento.

Merkin kiertäminen ja paluu perusasentoon
Hiljainen lähtö, vauhdikas tiivis käännös ilman kartioon osumista, suora perusasento.

Minun täytyy olla ehdoton. Mustavalkoinen jollain tapaa, olematta tylsä. Minun täytyy olla varma ja selvä, en voi olla epäselvä ja epäreilu. En voi välillä sallia toimintaa x, mutta yhtäkkiä olla sallimatta ja vaatia toimintaa y. Kriteerit selväksi ennen treenaamista. Minun täytyy rikkoa kaavoja ja tehdä erilaisia harjoituksia. Treenata monipuolisesti ja vaihtelevasti. Minun täytyy olla yllätyksellinen. Minun täytyy vahvistaa luopumista - ruoasta, lelusta, esineistä. Minun täytyy keskittyä palkkaamisen oikeaan suuntaan. En voi koskaan sallia Ilolta omatoimista palkan nappailua. Täysi hiljaisuus tai treenit loppuu kokonaan. Ylempien luokkien liikkeitä treeniin. Arpomalla treenattavat liikkeet, mutta kriteerit täytyy silti pitää mielessä. Aina. Perusasento, se kaiken A ja O. Iloista tekemistä. Hymyjä ja hännän heilutuksia. Iloinen asenne. Myös ohjaajalle. Turha kireily romukoppaan.

Jos sitä vaihtelun vuoksi lopettaisi liikkeiden rikkomisen, laittaisi ne kuntoon ja alkaisi opetella uusia heti oikein.

Kommentit

Suositut tekstit